صفحه اصلی / آهنگ / قانون جذب چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

قانون جذب چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

قانون جذب یکی از قوانین پرکاربرد در همه زمینه های زندگی روزمره است که اگر به درستی آموخته شود می تواند کمک زیادی به موفقیت در زندگی کند. روش استفاده از قانون جذب را در این مطلب بی نظیر با هم مرور می کنیم.

گام ۱: ایجاد ذهنیت مثبت

۱- بر روی آنچه از زندگی می خواهید تمرکز کنید؛ نه آن چیزی که کمبودش را حس می کنید. در مورد اتومبیل کهنه و قدیمی تان فکر نکنید؛ در عوض خودتان را تصور کنید که در حال رانندگی با یک خودروی نو هستید. به این ترتیب تمرکز خود را روی آن چه که می خواهید به زندگی تان بیاید، بگذارید نه آنچه که می خواهید از زندگی تان حذف کنید. با این فکر پیامی به جهان هستی ارسال می شود که شما انتظار دارید در زندگی تان اتفاق های خوب بیفتد.

  • ایده ای که پشت این موضوع است در واقع بر این مبنا استوار است که آن چه که شما به آن فکر می کنید، آن چیزی است که شما از زندگی می خواهید؛ بنابراین اگر فکر کنید: ” کاش یک ماشین داشتم که مدام خراب نمی شد “؛ هنوز روی ماشین قدیمی تان متمرکز هستید؛ نه یک اتومبیل جدید.
  • به عنوان مثال دیگر، به جای این که فکر کنید: “ امیدوارم این درس ها را رد نشوم ” باید بگویید: ” من خوب درس می خوانم تا در همه ی درس ها نمرات خوبی بگیرم “.

۲- عبارت های ذهنی تان را بر اساس جملات مثبت بسازید. خیلی مهم است که از جملات منفی اجتناب نمایید، این جملات معمولاً با لغت هایی مانند “نه ” یا “نمی شود/ نمی خواهم ” آنچه که از زندگی می خواهید بیان می کند؛ مانند ” نمی خواهم شغلم را از دست بدهم “. همچنین هنگام به کار بردن عبارت هایی که تعریف کننده ی خواسته شما از زندگی هستند؛ از کلمات اشتباه دوری کنید. برای مثال هنگام که می گویید نمی خواهم شغلم را از دست بدهم؛ عبارت از دست دادن را به جهان می فرستید، در حالی که اگر بگویید: من موفق خواهم شد؛ عبارت موفق را فرستاده اید.

نکته: قانون جذب مربوط به زیبایی یا جوانی صورت نیست و می گوید که جهان هستی بر روی لغت هایی که استفاده می کنید؛ چفت می شود نه بر روی مفاهیم پشت آنها. مثلاً عبارت ” شک نکن ” ممکن است در جهان تردید ها را به سمت شما جذب کند.

 

 

قانون جذب چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

۳- تصور کنید که رویاهای تان به حقیقت پیوسته است. چشمان تان را ببندید و تصور کنید که به آنچه از زندگی می خواهید رسیده اید. مثلاً در حال انجام شغل دلخواهتان هستید؛ استعدادهایتان را به نمایش گذاشته اید یا سوار ماشین جدیدتان شده اید. همه این کارها را هر روز انجام دهید تا هدف های خود را تقویت کرده و آن ها را یک گام به واقعیت نزدیک کنید.

  • همیشه تصویری موفق از خودتان در ذهن بسازید. برای مثال، خودتان را تصور کنید که در کارتان ترفیع گرفته اید؛ نه این که در حال انجام کارهای معمولی هستید. شما فقط نمی خواهید آن شغل را به دست آورید؛ بلکه می خواهید در آن بهترین باشید.

گام ۲: اقدام کنید

۱- یک تابلو از اهداف تان درست کنید و به دیوار بزنید. می توانید از عبارات و تصاویر مجله ها استفاده کنید؛ یا با خلاقیت خودتان کلاژهایی درست کرده و به تابلوی دیواری تان بچسبانید. این تابلو را باید جلوی چشم تان آویزان کنید که هر روز هفته آن را ببینید. به اهداف تان نگاه کرده و برای دستیابی به آنها گام بردارید.

  • برای مثال، می توانید تصویر خانه ی رویاهایتان، اتومبیلی که دوست دارید؛ عنوان شغلی مورد علاقه تان و یا زوجی که عاشق هم هستند؛ به تابلو بچسبانید.
  • به یاد داشته باشید که این تابلو به هیچ عنوان یک تابلوی جادویی نیست و اگر می خواهید به اهداف تان برسید باید اقدام کنید.

قانون جذب چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

۲- هر روز یک وظیفه کوچک برای خودتان مقرر کنید که در مسیر رسیدن به هدفتان باشد. هر روز ۱۵ دقیقه زمان بگذارید تا کاری برای رسیدن به هدف تان انجام دهید. برای این که هر روز به برنامه تان پایبند باشید؛ می توانید لیستی از قدم های کوچکی که برای رسیدن به هدف باید بردارید مشخص کنید؛ سپس وقتی آنها را انجام دادید؛ روی لیست مشخص کنید. این اقدامات کوچک؛ به شما کمک خواهد کرد به نتایج بزرگی دست پیدا بکنید.

نکته: سعی کنید یک ساعت مشخصی را از هر روز برای کار روی محقق کردن هدفتان معین کنید. مثلاً می توانید هر روز نیم ساعت زودتر بیدار شوید یا نیم ساعت از زمان ناهار خودتان را به کار لازم برای رسیدن به هدف اختصاص دهید.

۳- برای وظایفی که در راه رسیدن به هدف تان معین کرده اید؛ پاسخ گو باشید. انتظاراتی برای خودتان تنظیم کنید؛ و زمانی که نمی توانید به آنها برسید؛ مشخص کنید. سپس بررسی کنید که چگونه می توانید انتظارات را محقق کنید. اگر تغییراتی باید در وظایف ایجاد شود؛ اعمال کنید. همچنین زمانی که به انتظارات تعیین شده دست یافتید؛ به خودتان پاداش دهید.

  • فرض کنید در برنامه تان مشخص کردید که هر روز ۱ ساعت برای رسیدن به هدفتان کار بکنید؛ اما فقط روز اول به برنامه پایبند بوده اید و بقیه روزها، وظایف تان را انجام نداده اید. ابتدا باید کم کاری تان را بپذیرید. سپس برای آن که هر روز بتوانید به برنامه عمل کنید شاید بهتر باشد روزانه ۱۵ دقیقه برای کارهای مربوطه وقت بگذارید تا پایبندی به برنامه برایتان ساده تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *